pondělí 14. listopadu 2016

Knižní recenze - Harry Potter a Prokleté dítě

Ahoj, opět Vás vítám u dalšího článku. Přemýšlela jsem, jaký článek vydat tentokrát. Chystám se psát o oblíbencích a o spotřebovancích, ale těm zatím dám čas až tu toho bude víc. No a vzhledem k tomu, že dobrou a zajímavou knížkou nepohrdnu, tak jsem se s Vámi chtěla podělit o takovou menší recenzi ''nového'' Harryho Pottera. Jak někteří možná víte, můj Harry Potterovský fanatismus přetéká až do nebes. Nepochybně mám všechno s touhle tematikou doma, mám přečtenou každou knížku a shlédnutý každý film aspoň 50x a i sebevětší blbina která by vás napadla, tu já prostě vlastním... ano, i to tetování na fotce.. :D
Dost předlouhého úvodu a jdeme na to.





Harry Potter a Prokleté dítě, 1. vydání, 427 stran se vším všudy - kupované v Kyjovské Knize - 500 Kč,- .. teď už k sehnání o dost levněji například tady - Harry Potter a prokleté dítě

Co je psáno vzadu?

''Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.''



Jak se knížka líbila mě?

Osobně bych ji hodnotila velice kladně. Příběh byl poutavý, napínavý, poučný a docela dojemný. Abych řekla pravdu na konci knížky jsem měla opravdu na krajíčku. Nejen proto, že už jsem ji měla dočtenou, ale taky proto, že se mi to neskutečně líbilo. Knížku jsem dočetla a hned jsem ji začala číst znovu. Pochopitelně tam byly i drobnosti, které se mi až tak nelíbily, jako například styl napsání, ale jak všichni víme, je to scénář divadelní hry.. za kterou bych mimochodem zabíjela, kdybych ji mohla vidět.. Daleko víc bych ocenila, kdyby byla psána klasicky jako ostatní knížky, ale každý fanoušek tohle rád oželí. Moc se mi líbila zápletka a to jak to nakonec dopadlo. Myslím, že většina z Vás knížku zná, ale pro ty co ji ještě nečetli bych tu nerada spoilerovala. Je mi docela i líto, že to není klasický další díl, ale ten nám ani Rowlingová neslíbila, takže bohužel. Příjemné čtení, hezky promyšlené, klidně bych ji snesla i o dost delší :D





Pár ''citátů'' z knihy:

''Pravda je něco krásného a strašného, proto je nutné s ní zacházet s krajní obezřetností''

''Kamarádi? ..Napořád''


''Zoufalcem se člověk nenarodí. A je jen jediný způsob, jak se jím stát. Tím způsobem je potupa''


''Ani statečnost neomlouvá hloupost''


''V každém zářivém okamžiku je kapička jedu''


''Ti, které milujeme, nás nikdy skutečně neopouštějí. Jsou věci, jichž se smrt nedotkne. Barvy, vzpomínky.. a láska''


a pak samozřejmě spoustu kouzel a frází, které jsem si musela taky poznačit :D



Četli jste knihu nebo se na ni chystáte? Jak se vám líbila? 

7 komentářů:

  1. HP zbožňuju :D Díky za recenzi :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  2. Ešte som ju nečítala ale chcem si ju konečne kúpiť, veľa ľudí mi vravelo, že je skvelá a veľa naopak, že ich to sklamalo, tak som zvedavá:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  3. Strašne sa mi páči motív toho tetovania :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som tiez fanatik do Harryho Poterra, myslim, ze skor ci neskor, si tuto knihu kupim, len ma odradza ze nie je klasicky pisana :(

    OdpovědětVymazat
  5. Pořád se rozmýšlím, jestli knihu koupit, nebo ne, protože mě trochu odrazuje, že je psaná jako divadelní hra.
    https://lifebymaky.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Ešte som ju nečítala a tak nejak neviem či to má cenu. Z veľa strán počujem, ako kniha sklamala.. tak neviem no. Možno si to prečítam neskôr :) Na druhú stranu sme ale včera boli so sestrou v kine na Fantastické zvery a film môžem odporučiť, bol úžasný! :)
    Caroline

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě kniha se zalíbí jak komu, tak jako všechno :)
      A na film se samozřejmě chystám v sobotu a nemůžu se dočkat! :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :)